Jak skutecznie pomóc dziecku ze specjalnymi potrzebami?
16 maja
Przede wszystkim należy określić mocne strony dziecka, a
także te obszary, nad którymi trzeba popracować. Zanim rozpocznie się terapię,
ważne jest przeprowadzenie dokładnej diagnozy i na jej podstawie ustalenie planu
terapii.
Niedawno na szkoleniu poznałam nowe narzędzie do diagnozy
funkcjonalnej dziecka z zaburzeniami rozwoju, w tym spektrum autyzmu – profil psychoedukacyjny
PEP-r E. Schoplera. Kiedy tylko wrócę do pracy z dziećmi po urlopie
macierzyńskim, z pewnością zacznę w praktyce stosować ten test. Na jego
podstawie można określić problemy i deficyty rozwojowe dziecka, a także jego mocne
strony i potencjał, co pozwala na ustalenie wniosków dotyczących terapii a
także edukacji młodego pacjenta.
Test przeznaczony jest dla dzieci w wieku
przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym do 12 r.ż. Bada: naśladowanie, percepcję,
motorykę, koordynację wzrokowo-ruchową, czynności poznawcze i komunikację. Za
pomocą tego narzędzia można określić stopień zaburzeń w zakresie nawiązywania
kontaktów społecznych i reakcji emocjonalnych, zabawy, zainteresowania
przedmiotami i reakcji sensorycznych na bodźce.
Mam nadzieję, że wykorzystanie tego narzędzia w praktyce okaże się pomocne.
W razie pytań jestem dostępna online, bez problemów można również dzwonić.
0 komentarze