Dwujęzyczności ciąg dalszy. Wskazówki praktyczne
17 lutego
Praktyczne informacje.
1. Język, w którym dziecko się uczy (który ma w szkole) stanie się językiem funkcjonalnie pierwszym, dlatego ważne jest, by język polski był w domu szczególnie pielęgnowany2. Dziecko naprzemiennie może używać w jednym zdaniu słownictwa dwóch języków, może mieć problemy z gramatyką. Nie poprawiajmy dziecka na każdym kroku słowami "powiedz jeszcze raz", sami powiedzmy jeszcze raz zdanie, które dziecko powiedziało, ale poprawnie, w ten sposób: dziecko (oczywiście przykładowo) byłem z friends outside. było great I rodzice: "a, byłeś na dworze z kolegami i było wspaniale, tak".
3. Jeśli dziecko ma problem z rozwojem mowy w języku etnicznym, należy się skonsultować z logopedą przed podjęciem decyzji o posłaniu dziecka do przedszkola z drugim językiem.
4. Naukę drugiego języka pozostawmy rodzimym użytkownikom języka. Nie uczmy dziecka na siłę słówek czy gramatyki w obcym języku. Dziecko przebywając na przykłąd w anglojęzycznym przedszkolu, szkole samo świetnie przyswoi ten język.
0 komentarze