A Twoje dziecko rozumie czyjeś intencje? Rozpoczynam badania!

12 października

W przyszłym tygodniu rozpoczynam badania do mojej pracy doktorskiej dotyczącej kompetencji komunikacyjnej osób wysokofunkcjonujących z autyzmem. Celem mojej pracy jest odpowiedź na pytania m.in.: czy dzieci z autyzmem rozumieją intencje komunikacyjne, na jakim poziomie występuje u dzieci autystycznych defekt w teorii umysłu, czyli zdolności o myśleniu innych (o teorii umysłu pisałam TU). Badaniem objęte będą również dzieci neurotypowe, czyli bez zaburzeń.

Już wszystko mam przygotowane. Co widać na załączonych poniżej obrazkach. Laleczki kukiełki wykonałam sama. Nie mam wybitnych zdolności, ale jakoś się udało. Polecam do wykonania w domu takie laleczki. Świetnie się sprawdzają w różnych zabawach z młodszymi dziećmi. Mogą być też pomocne w terapii opóźnionego rozwoju mowy. Moje laleczki będą potrzebne do przeprowadzenia testu na rozumienie intencji komunikacyjnych w oparciu o maksymy konwersacyjne.



Rysunki poniżej wykonała moja sąsiadka - Hania. Te już są profesjonalne. Dziękuję, Haniu! Umieszczam tylko fragmenty, gdyż muszę mieć pewność, że dzieci będą je widziały po raz pierwszy. Na podstawie obrazków będziemy z dziećmi układać historyjkę.
Tu szczegól




Podobne wpisy

0 komentarze

Popular Posts