Książeczka dla niemowląt. Zrób sam!

23 kwietnia

Te proste obrazki i barwy będą interesujące dla niemowlaka, bo właśnie na nich na początku maluszek skupi swój wzrok.
O tym, jak rozwija się wzrok u dziecka, napiszę w kolejnym poście. Póki co uwierzcie na słowo, że książeczka będzie dobrą stymulacją tego zmysłu.
 
Potrzebujemy:
 - kolorowe kartki papieru: białe, czarne, czerwone, żółte (powinny być sztywne, jeśli nie planujemy ich laminować lub sztywna może być tylko na, na którą naklejamy wzory, mogą to być również kartki samoprzylepne z papieru kolorowego dostępne w większości hipermarketów)
- klej, nożyczki, ołówek
- ewentualnie szablony wzorów


Na początek szykujemy podstawę, czyli kartki papieru, na jakich będziemy wykonywać wzory. Ja wybrałam większość czarnych, format to połowa A4.
Następnie wycinałam różne wzory i naklejałam.

Nie mam talentu plastycznego, dlatego użyłam gotowych szablonów. Wykorzystałam do tego szablony z moich książeczek, które już polecałam tu. Oczywiście inne można ściągnąć z internetu.


Wzory mogą być dowolne.
Po zakończeniu laminowałam strony. Następnie złożyłam je w  formie harmonijki. Taka forma złożenia wydawała mi się praktyczniejsza w użyciu. Można ją rozłożyć, jak dziecko leży na brzuszku. Nad łóżeczkiem, kiedy leży na pleckach, można pokazywać pojedyncze obrazki.


Laminowanie jednak niesie za sobą minus - książeczki takiej nie damy już w rączki maluszka, bo ma dość ostre brzegi, chyba że okleimy je dodatkowo miękką taśmą.


Można również taką książeczkę wykonać na jakiejś nieużywanej książeczce dla dzieci. Wówczas zaklejamy strony książeczki wybranymi kolorami lub jednym kolorem i wyklejamy kontrastowe wzory.

Podobne wpisy

1 komentarze

Popular Posts